Mohamad Aizam Firdauz B. Nor Azizi . 19years old. Johorean . Accounting Student at UiTM Johor:)

Tuesday, August 16, 2011

Malang Memang Tidak Berbau

Assalamualikum semua pembaca setia:)
sebenarnya memang malas na berbicara, tetapi terpaksa saya luahkan perasaan ini pada korang.
kisahnya bermula pada petang hari ni. Ini berbuka puasa punya pasal laa.
selalunya memang aku berbuka di Masjid di uitm ni. tapi harini lain sikit la sebab ada pelajar diploma pengurusan maklumat ni buat majlis berbuka bersama khas pelajar part 1 & part 2.
seperti hari biasa, niat dan hajat tu memang la na berbuka secara berjemaah di masjid, tetapi memang malang la hari ni sebab makanan tak cukup, ada orang cakap ni masalah pelajar p.maklumat punya pasal, sbb tak bagitahu pihak masjid yang diaorang nak berbuka di sana, dan akhirnya ramai pelajar yang tak dapat makanan. hmm. apa nak buatkan. kalau da macam tu sekali. aku dan kawan-kawan yang lain tu terpaksa la cari tempat makanan yang berdekatan untuk membeli makanan untuk berbuka. Dalam 10 minit perjalanan dari masjid ke dewan makan, kiteorang tengok ramai orang yang sibuk membeli juadah untuk berbuka puasaa. tunggu tunggu punya tunggu. nasi pulak yang takde, sebab dah kehabisan. so, terpaksa la kiteorang tunggu lama dalam 10 minit sebelum berbuka. last last, memang tak sempat pon kiteorang na berbuka dan akhirnya aku dan yang lain berbuka laa di situ jugak. hmm, hari ni punya harapan nak berbuka puasa macam biasa punah.
itu lahhh pepatah melayu ada tertulis yang malang itu tidak berbau kan? hmm

Apa pun, sekarang da lepas masa berbuka. alhamdulillah ada lagi kesempatan nak berbuka puasa hari ni.

-TAMAT-



Maaf Aku Tak Pandai Menulis, Kalau Bercerita Aku Pandai.
TERIMA KASIH

No comments: